wtorek, 3 czerwca 2014

Sommer i Oslo / Lato w Oslo


Sommer kom til Oslo; ganske tidlig i år. Været er fantastisk, dagene er veldig lange og det er mulig å kjøpe moreller til rimelig pris :). I dag har jeg også svømt i Songsvannø første gangen i år. Det er det beste som jeg har gjørt i det siste! 
Selv om jeg lest ganske mye nylig, fordi jeg har vært sykmeld, har jeg ikke lyst til å skrive om bøker idag. Men jeg vil ikke forsømme bloggen min, så jeg har bestemt meg for å presentere en veldig sunn, grønn smoothie. Det er en veldig enkel og god måte å spise litt grønnsaker og frukt på!



Det trenger du for å lage grønn smoothie (for to personer):
  • 1 banan 
  • 1 liten/halv stor avokado
  • 50 g spinat (bladet)
  • 2 store dadler
  • 1-2 fersken
  • 1-2 pasjonfrukt
  • 200 ml melk (eller jus)
  • is
Skrell og skjær banan og avokado. Skjær fersken og dadler i små biter. Ha melken i smoothiemaskin/blender først - deretter bananen, avokadoen, ferskenen, dadlene, spinaten og isbitene. Kjør blandingen til du får en fin smoothie. Etterpå rører du inn skrellet pasjonfrukt. Selvfølgelig du kan bruke andre fruktø neste gangen prøver jeg med jordbær, pære, mango eller ananas. Du kan også erstatte spinat med grønnkål - begge to er veldig sunne!

 _________________________________________________________


W Oslo mamy piękne lato, bardzo wcześnie w tym roku. To moje pierwsze lato tutaj i na razie bardzo mi się podoba. Jest ciepło, ale nie upalnie, a dni są bardzo długie. Jest jasno praktycznie do północy, potem dwie godziny jest półmrok i znowu dzień :). Dzisiaj jadłam pierwsze w tym roku czereśnie i pierwszy raz pływałam w jeziorze (najbliższe mamy 10 minut od domu). Jest to tym większe osiągnięcie, że kąpiel nastąpiła spontanicznie podczas (udanej!) próby marszobiegu naookoło jeziora (ok. 5 km). Wracałam w mokrej bieliźnie, ale było warto :). To moje trzecie podejście do biegania, mam nadzieję, że w końcu się uda!

Mimo, że ostatnio sporo czytałam, bo siedziałam w domu na zwolnieniu, dzisiaj nie będę pisać o książkach. Żeby nie zaniedbywać całkowicie bloga, przedstawiam mój pierwszy w życiu własnoręcznie zrobiony zielony koktajl. Za inspirację dziękuję Ani - trochę to trwało, ale w końcu zrobiłam :).

Składniki (na dwie porcje):
  •   1 banan
  •   1 małe/połowa dużego awokado
  •   50 g liści szpinaku
  •   2 duże daktyle
  •   2 brzoskwinie
  •   200 ml mleka (albo soku)
  •   kostki lodu
  •   ewentualnie marakuja
Zmiksować wszystkie składniki blenderem :). Oczywiście można dodać zupełnie inne owoce, ale banan i daktyle sprawiają, że koktajl jest słodki. Ja następne koktajle planuję z truskawkami, ananasem, mango i gruszką. Szpinak można zastąpić jarmużem.



1 komentarz:

  1. Kochana! Jak dobrze Cię znów czytać :) Koktajl wygląda świetnie, a i ja dzisiaj jadłam pierwsze czereśnie :) Uściski, A.

    OdpowiedzUsuń