czwartek, 23 lutego 2023

 

Kapittel 1

Valentines Day

Maria var desperat. Hun sluttet med forrige kjæreste for snart to år siden. De var sammen i nesten ti år, og cirka 2 år for lenge, hvis du spør henne. Hun har vært på Tinder i flere år nå (henne og exen hennes hadde et slags åpent forhold, så hun data litt da de var fortsatt sammen). Hun hadde ganske mye sex, flere ganger var hun litt forelska, men absolutt ingen forhold. Og det var det hun desperat lettet etter: et forhold. Hun var 33 og ville ha familie, en mann og et par, kanskje flere barn. Siden en ultralyd hun tok i videregående og legens spørsmål om hun egentlig har menstruasjonen i det hele tatt, var hun litt redd for at hun kan ha problemer med å bli gravid, og hun visste at tiden er ikke hennes venn her.

Så, Maria var desperat. Og det var Valentines Day, torsdag, 14. februar 2018, klokka 17:10. Hun hadde fri på fredag. Hun åpna Tinder og sjekka nye par. Bla bla bla. Hun bytta til Messenger. Sigurd. De prata litt siden desember i fjor, han foreslå et møte et par ganger, men hun var for sliten til å treffe han da. Hun skrev: „Hei! Har du lyst til å komme på besøk?”

Etter et par minutter kom det et svar: «Ja, hvorfor ikke?»

Yuppi! Kanskje den dagen blir det til noe. De avtalte tid og sted. Etter en time hun for en beskjed: «Sorry, jeg klarer ikke å komme i dag»

«Hva? Du lar meg sitte alene her i selveste Valentinas Day?» «Og ja, det er nemlig Valentines Day i dag! Skjønte ikke det til nå. Beklager, jeg har en viktig møte på jobb i morgen og jeg må forberede meg. Det tar mye mer tid enn forventa. Kanskje kan jeg komme i morgen?»

Bedre det enn ingenting, tenkte Maria og gikk på kjøkken til å hente en pakke av hennes ydlings iskrem, Salted Caramel av Hagen Dazs.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz